Šiandien verslui privalu nuolat galvoti, kaip keistis, inovuoti, ieškoti naujų būdų vertės sukūrimui, galvoti kaip sukurti kuo daugiau reikšmingų barjerų, kuriuos būtų sunku nukopijuoti konkurentams ir kaip išlaikyti įmonės patrauklumą. REIKIA KURTI - SEKĖJUS, kuriems iš principo patiktų visa įmonės vertė, tokiu būdu sukuriamas stiprus konkurencinis pranašumas ir vartotojų lojalumas. Konkurentai gali sukurti geresnį produktą, bet jis nebus įdomus vartotojams, nes neturės kritinės masės sekėjų.
Sudėtingiausias ženklodaros momentas - įmonėms tuo pačiu metu būti lanksčioms, greitai valdyti informaciją, atlikti inovacijas ir kitus reikšmingus pasikeitimus bei tuo pačiu metu išlaikyti aiškų įmonės įvaizdį. Iš esmės, įmonės įvaizdis turi išlikti nuoseklus, iš lėto besikeičiantis, o pridėtinė vertė turi visada keistis, priklausomai nuo rinkos dinamikos. NUOLAT TURI KEISTIS TAI KĄ MES SIŲLOME IR TAI - KAIP MES SIŲLOME , O NE TAI - KAS MES ESAME.
Ženklodara - tai idėjos, kurios sujungia pardavėją ir vartotoją. Šiandien parduodame nebe produktus ar paslaugas, o IDĖJAS. Norint būti aktualiu rinkos žaidėju, mes turime kasdiena be perstojo užsiimti idėjų kūrimu ir jų viešinimu.
Analizuojant lietuvių lojalumą prekiniams ženklams, galiu drąsiai teigti, kad jis yra pakankamai mažas. Pirmiausia dėl to, kad Lietuvoje nėra aiškios ženklodaros kultūros, kuri turėtų svarų poveikį vartotojams plačiąja prasme. Antra, didžioji dalis Lietuvos įmonių daugiausia investuoja į pardavimų skatinimą, reklamuojant akcijas, spec. pasiūlymus, naujienas, nuolaidas ir t.t., o ženklodara paliekama nuošalyje. Dėl šių priežasčių neturime išugdytų lojalių vartotojų, kurie pirmiausia vertintų pridėtinę vertę, kokybę ir lojalumą stipriam prekiniam ženklui.
Jeigu pasižiūrėtume į pasaulinius prekinius ženklus, kuriuos vertina lietuviai, būtų galima vardinti: Mcdonalds, Coca cola, Apple, Toyota, Ariel, Loreal, Colgate, Canon ir daug kitų. Kurie iš esmės yra užėmę reikšmingas pozicijas, tiek Lietuvos, tiek kitų šalių rinkose. Šių ženklų sėkmę nulėmė du dalykai: pirma – ilgalaikė ir nuosekli komunikacija, antra – skiriamas didžiulis dėmėsys ir resursai ženklodarai. Lyginat Lietuvos ir kitų Europos Sąjungos šalių, pasaulinių prekinių ženklų žinomumo rodiklius, ženklių skirtumų nepastebėsime. Žinoma, tvirtų pozicijų išlaikymas, kiekvienoje šalyje reikalauja skirtingų investicijų ir modifikuotų rinkodaros strategijų.
Registruotis
Registruotiems vartotojams reguliariai siųsime naujienlaiškius su straipsniais rinkodaros tematika bei pakvietimus į organizuojamas konferencijas / seminarus.
Kviečiame tapti Rinkodaros Akademijos nariu!
Mūsų tikslas - kurti unikalų, iškirtinės vertės turinį, kuris skatintų rinkodaros kultūros augimą. Siekiame, kad rinkodara būtų ne skambus žodis, o svarus įrankis kuriant efektyvias komunikacijas.