2013.11.14

Konkurencinio pranašumo GALIA.

Šių dienų rinkoje, kai vartotojai yra atakuojami didžiuliais informacijos kiekiais apie įvairius gaminius ir paslaugas, būti pastebėtiems darosi vis sunkiau. Siekdama efektyvios komunikacijos su vartotojais, Jūsų įmonė privalo panaudoti visus savo pranašumus ir išsiskirti iš konkurentų.

Rinkoje nebeužtenka tiesiog būti. Pasyvus egzistavimas gali sužlugdyti Jūsų verslą. Norint įsitvirtinti rinkoje ir užimti reikšmingas pozicijas tarp vartotojų, būtina kiekvienai prekei ar paslaugai sukurti konkurencinį pranašumą. Vienos įmonės gamina produktus, kitos kuria paslaugas, bet visos parduoda iliuziją. Reikia suprasti, kad vartotojai perka ne prekes ar paslaugas, o jų įvaizdį: įmonės patirtį, kolektyvo kompetenciją, saugumą, patikimumą ir kt. Šiandien vartotojai susiduria su gausybe produktų ar paslaugų, ir jų pasirinkimas ką nors pirkti yra grindžiamas vertės suvokimu. Todėl svarbu ne tik sukurti pardavimų grandinės vertę, bet ir teisingai ją iškomunikuoti visuose etapuose, kad vartotojas tai suprastų ir galėtų įvertinti bei palyginti su konkurentų siūlymais.

Dažniausiai daroma pardavėjų klaida - per didelis dėmesys materialioms savybėms ir per mažas dėmesys išskirtinės naudos sukūrimui bei vartotojų emocijų (pasitenkinimo) valdymui.
Kuriant įmonės konkurencinio pranašumo strategiją, būtina:

•    išgryninti produktą ar paslaugą;
•    nustatyti konkurencingą kainą (tikslinės kainodaros);
•    akcentuoti ir sukurti išskirtinę naudą;
•    vykdyti tikslinę komunikaciją;
•    valdyti vartotojo pasitenkinimą.

Reikia suprasti, kad parduodame ne tik produktą ar paslaugą, o visą vertės grandinę: aptarnavimą, paslaugų savybes, produkto naudą, garantijas, priedus, dovanas, pristatymą, konsultacijas, buvimo vietą, prekinį ženklą ir kt. Svarbu tai, kad galima išsiskirti ir sukurti stiprų konkurencinį pranašumą visuose vertės grandinės etapuose - tiesiog viską darant geriau už konkurentus, taip sukuriant didesnį malonumą ir aukštesnę pridėtinę vertę vartotojui.

Kiekvienos įmonės veiklos strategija turi būti nukreipta į ilgalaikio konkurencinio pranašumo kūrimą ir į nuolatinį geresnių būdų, kaip klientams padidinti visos vertės grandinę, ieškojimą. Įmonės negali stovėti vietoje, nes vartotojai keičiasi pernelyg greitai, todėl būtina juos nuolat veikti sau naudinga linkme arba prie jų prisitaikyti.

Įmonė gali įgyti konkurencinį pranašumą, jeigu prekes ar paslaugas gali pasiūlyti žemesne kaina nei konkurentai, arba produktus ir paslaugas teikia aukštesnėmis kainomis, tačiau suteikiant didesnę vertę vartotojui.

Jūsų įmonės konkurencinio pranašumo savybės vartotojams turi atsakyti į klausimą: Kodėl verta pasirinkti būtent Jūsų siūlymą ir atsisakyti alternatyvų? Todėl turite atsirinkti ir komunikuoti tik pačias svarbiausias Jūsų įmonės savybės, kurios vartotojui duos didžiausią naudą. Įmonės sukurtas išskirtinumas turi būti kiekviename žingsnyje ir pasakytame žodyje.  

Analizuojant tvirtas pozicijas užimančių įvairių rinkų lyderius (pvz. Omnitel, Swedbank, Rimi, Švyturys ir kt.) galima įžvelgti, kad jų tikrasis išskirtinumas – didelis dėmesys rinkodarai, geras rinkos išmanymas, technologinės kompetencijos, kūrybiškumas, verslumas, gebėjimas keistis bei prisitaikyti.

Vienos sėkmingos formulės, kaip efektyviai sukurti įmonės išskirtinumą, nėra. Kiekviena įmonė turi kurti savo unikalių ir išskirtinių savybių derinį, kurį būtų sunku nukopijuoti.

Grįžti
Grįžti
Konferencijos
Verslo augimui

Kviečiame tapti Rinkodaros Akademijos nariu!

Registruotis

X

Registracija

Registracijos forma tituliniame

Registruotiems vartotojams reguliariai siųsime naujienlaiškius su straipsniais rinkodaros tematika bei pakvietimus į organizuojamas konferencijas / seminarus. 
Kviečiame tapti Rinkodaros Akademijos nariu!

Įmonės rekvizitai (pildoma tik tuo atveju, jei esate įmonės atstovas)

Mūsų tikslas - kurti unikalų, iškirtinės vertės turinį, kuris skatintų rinkodaros kultūros augimą. Siekiame, kad rinkodara būtų ne skambus žodis, o svarus įrankis kuriant efektyvias komunikacijas.

Veiklos raktažodžiai
Mūsų
partneriai
Rinkodaros akademija
Pasidalink su draugais!