2013.11.14

Prekinio ženklo sudievinimas.

Dažnu atveju prekinis ženklas suprantamas mistifikuotai. Skaitant daugelį straipsnių panašiomis temomis, atrodo, kad užtenka susikurti stiprų prekinį ženką ir sėkmė - garantuota. Jeigu apklaustumėte sėkmingų įmonių vadovus, kurie rinkodarai skiria didžiulį dėmesį ir pinigus, jie atsakytų „Nė velnio“. Žinoma, ženklas yra svarbu ir jam reikia skirti daug dėmesio, bet žiūrint globaliu požiūriu, jis yra tik vienas iš sudedamųjų dalių, kurios nulemia įmonės sėkmę rinkoje. Versle svarbu ne kas susikurs geresnį ženklą, o kas profesionaliau susidėlios visą komunikaciją.

Ką perka vartotojas?
Vartotojai neperka tiesiog produkto - jie ieško ir vertina išskirtines produkto savybes: kokybę, greitį, patogumą, funkcionalumą, pristatymą, garantijas ir kt.

Vartotojas, pirkdamas produktą, tikisi, kad suteiksite išskirtinę naudą ir padėsite išspręsti problemą. Ir tik po to, kai įgyja patirties vartodamas Jūsų prekes, dėl ypatingų savybių jas priskiria Jūsų ženklui. Kitą kartą, kai vartotojas norės tų pačių produkto savybių, jis ieškos Jūsų ženklo. Žinoma, tik tuo atveju, jeigu Jūsų prekinis ženklas įvykdė pažadą ir buvo patenkinti vartotojo lūkesčiai.

Siekiant sukurti stiprų prekinį ženklą - būtina jame užkoduoti vertingiausias Jūsų produkto savybes bei atskleisti produkto išskirtinumą.

Prekinio ženklo suvokimas.
Vartotojas patį prekinį ženklą suvokia kaip produkto visumą, kuri susideda iš trijų etapų:

  • produkto vertės – esminės naudos, kurią garantuoja produktas;
  • produkto savybių – kokybės, stiliaus, pakuotės, prekės pavadinimo;
  • papildomų naudų – aptarnavimo, garantijų, kitų prekės privalumų.

Iš vartotojų prekinio ženklo suvokimo etapų matome, kad prekinis ženklas jokiu būdų nėra tik pavadinimas. Prekinis ženklas turi tapti apčiuopiamų produkto savybių rinkiniu, kuris maksimaliai patenkintų vartotojų poreikius.

Prekinio ženklo vertė.
Ženklo vertę lemia vartotojų lojalumas prekei, prekės pavadinimo paplitimas (žinomumas), prekės kokybės suvokimas ir su preke susijusios asociacijos.

Kaip matome, versle turėti tik prekės ženklą nepakanka. Svarbu atsakyti į klausimus: Ką reiškia ženklo pavadinimas? Kokias asociacijas, mintis ir lūkesčius jis kelia? Kokio laipsnio pasirinkimą jis kuria? Ir, svarbiausia, kokias produkto savybes užkoduoja savyje?

 

Grįžti
Grįžti
Konferencijos
Verslo augimui

Kviečiame tapti Rinkodaros Akademijos nariu!

Registruotis

X

Registracija

Registracijos forma tituliniame

Registruotiems vartotojams reguliariai siųsime naujienlaiškius su straipsniais rinkodaros tematika bei pakvietimus į organizuojamas konferencijas / seminarus. 
Kviečiame tapti Rinkodaros Akademijos nariu!

Įmonės rekvizitai (pildoma tik tuo atveju, jei esate įmonės atstovas)

Mūsų tikslas - kurti unikalų, iškirtinės vertės turinį, kuris skatintų rinkodaros kultūros augimą. Siekiame, kad rinkodara būtų ne skambus žodis, o svarus įrankis kuriant efektyvias komunikacijas.

Veiklos raktažodžiai
Mūsų
partneriai
Rinkodaros akademija
Pasidalink su draugais!