2014.01.09

RINKODAROS TENDENCIJOS 2014 m.

Šiandien verslo aplinkos pasikeitimų sparta, nuožmi konkurencija ir nuolat kintantis vartotojų poreikiai keičia ir verslo kūrimo bei vystymo taisykles. Todėl verslas privalo nuolatos eksperimentuoti, ieškoti ir svarbiausia, taikyti naujas ir prasmingas rinkodaros taktikas, kurios leistų efektyviai konkuruoti ir padėtų pasiekti sėkmės.

Įdomu tai, kad šių dienų įmonės privalo išmoningai valdyti rinkodaros procesus ir taikyti efektyvias rinkodaros taktikas ne tik dėl to, kad sėkmingai pasiektų užsibrėžtų tikslų, bet ir tam, kad tiesiog išgyventų nuolat kintančioje aplinkoje. Šiandien rinkos keičiasi taip greitai, kad gebėjimas keistis ir prisitaikyti tampa reikšmingu raktu į Jūsų įmonės sėkmę. Nuolat įmonėms eksperimentuojant ir ieškant naujų, efektyvesnių komunikacijos būdų, formuojasi naujos rinkodaros tendencijos. Kiekvienais metais  atsiranda naujų rinkodaros galimybių, kanalų, įrankių bei technikų, kurias verslas bando adaptuoti savo veiklai. Išanalizavęs Lietuvos bei užsienio įmonių veiklos praktikas, pateikiu rinkodaros tendencijų įžvalgas 2014 metams.

Turinio rinkodara

Visiems senai žinoma, kad informacija yra svarbus rinkodaros elementas, kuris vartotojams rūpi labiausiai. Verslas po truputį tą supranta ir nuo banalaus prekių ar paslaugų piršimo, bandymų parduoti  tiesiog akcijas ar nuolaidas, pereina prie kur kas efektyvesnės strategijos – turinio rinkodaros, kurios esmė – naudingos, aktualios ir vertę kuriančios informacijos teikimas vartotojams: patarimai, įžvalgos, konsultacijos, mokymai, renginiai, vebinarai ir kt. Turinio rinkodaros veikloje tiesioginis pardavimas išlieka antrame plane, pagrindinis tikslas – dalinantis naudinga informacija, vartotojams save parduoti kaip savo srities ekspertą, suformuoti reikiamą reputaciją bei sukelti pasitikėjimą.

Įmonės, vykdančios turinio rinkodarą, vidutiniškai naudoja 10 skirtingų komunikacijos kanalų, kuriais skleidžia vertingą ir aktualų turinį:
-Socialiniai tinklai;
-Naujienlaiškiai;
-Renginiai, mokymai;
-Tinklalapiai;
-Video;
-Apps‘ai;
-Žaidimai;
-Blog‘ai;
-Vebinarai;
-Ir kt.

Šiais metais pamatysime vis daugiau įmonių, siekiančių sukurti vertingą, aukštos kokybės turinį ir bandančių išnaudoti turinio rinkodarą iš esmės.

Sisteminė rinkodara

Šiandien, pasauliniame kontekste, ne išimtis ir Lietuva, galima pamatyti ne vieną veržlią įmonę ar organizaciją, kuri nuo standartinio rinkodaros valdymo modelio perėjo prie sisteminės rinkodaros modelio, kai įmonės rinkodarą vykdo ne vienas žmogus, ar skyrius, o visas įmonės personalas. Įmonės persiorientavusios į šį veiklos modelį, numatytą rinkodaros politiką sėkmingai integruoja į visus skyrius ir visą įmonės veiklą.

Sisteminės rinkodaros būtinos sąlygos:
-visas personalas privalo žinoti aiškią įmonės krypti: kur einame?, kodėl einame?, kokiais būdais?, kokiu greičiu?.
-kiekvienas darbuotojas ir kiekvienas skyrius turi individualiai žinoti už ką  yra atsakingas.

Sisteminė rinkodara suformuoja teigiamą įmonės kultūrą, kuri skatina verslo efektyvumą, darbuotojų produktyvumą, strateginių tikslų įgyvendinimą bei harmoningus ir stiprius darbuotojų santykius. Nors daugelis Lietuvos įmonių yra konservatyvios ir nedrąsiai ryžtasi išbandyti naujoves, šiais metais galėsime stebėti  įmones, kurios energingai bandys pralaužti ledus ir užsiims sisteminės rinkodaros adaptacijomis.

Kintanti rinkodara

Viena iš potencialiausių rinkodaros tendencijų, į kurią orientuosis verslas – kintanti rinkodara, nuolatinis geresnių būdų ieškojimas klientų poreikiams tenkinti. Rinkodara negali stovėti vietoje, nes rinkos keičiasi pernelyg greitai, todėl būtina ją nuolatos veikti sau naudinga linkme arba prie jos prisitaikyti. Taip pat, jeigu Jums pasisekė sėkmingai įgyvendinti naują strategiją ar idėją, ją tuoj pat pastebi konkurentai ir pradeda Jus kopijuoti. Dėl šių priežasčių įžvalgūs verslininkai nuolatos gerina savo įmonės, produktų ar paslaugų savybes, kurios iš esmės efektyviau sprendžia kliento problemas ir padeda išlikti konkurencingiems.

Kintančios rinkodaros strategija siekiama nuolatos vykdyti įvairios apimties pasikeitimus, siekiant sukelti kuo didesnį pasitenkinimą įmone, jos produktais ar paslaugomis.

Socialinė rinkodara

Šiandien dalis įmonių, kurdamos rinkodaros strategijas, pradeda galvoti apie visuomenės interesus. Nauju, šių dienų, verslo modeliu tapo – korporacinis pilietiškumas. Įmonės siekia prisidėti prie vartotojų socialinės gerovės: mažinti taršą, užsiimti edukacija, įgyvendinti visuomenei naudingus projektus.

Įmonių, kurios savo veiklos strategijoje yra numačiusios korporacinio pilietiškumo veiklą, investicijos grįžta dėl išaugusio vartotojų lojalumo ir dėl prekinio ženklo vertės padidėjimo.

Autorius: Andrius Gricius Rinkodaros Akademijos įkūrėjas, efektyvios rinkodaros konsultantas

Rinkodara įdomi savo dinamiškumu, nuolat vykstančiais reikšmingais pasikeitimais, kai atrodo jau perpratai visus rinkodaros principus, ji ima ir pakeičia savo kryptį. Norint veikti efektyviai, būtina nuolatos sekti tendencijas, analizuoti naujoves ir gebėti keistis bei prisitaikyti.

Grįžti
Grįžti
Konferencijos
Verslo augimui

Kviečiame tapti Rinkodaros Akademijos nariu!

Registruotis

X

Registracija

Registracijos forma tituliniame

Registruotiems vartotojams reguliariai siųsime naujienlaiškius su straipsniais rinkodaros tematika bei pakvietimus į organizuojamas konferencijas / seminarus. 
Kviečiame tapti Rinkodaros Akademijos nariu!

Įmonės rekvizitai (pildoma tik tuo atveju, jei esate įmonės atstovas)

Mūsų tikslas - kurti unikalų, iškirtinės vertės turinį, kuris skatintų rinkodaros kultūros augimą. Siekiame, kad rinkodara būtų ne skambus žodis, o svarus įrankis kuriant efektyvias komunikacijas.

Veiklos raktažodžiai
Mūsų
partneriai
Rinkodaros akademija
Pasidalink su draugais!